Leasing z rocznika 2020



Sprawdź, co zmieni się w leasingu samochodów w nowym roku.


Nowy rok, nowe firmowe budżety, nowe wydatki i pytania o inwestycje. Początek 2020 dla wielu firm wiąże się z ważnymi decyzjami finansowymi, które będą miały wpływ na ten rok i na kolejne lata. Czy warto więc decydować się na leasing już teraz, a może poczekać jeszcze kilka miesięcy? Prezentujemy krótkie zestawienie najważniejszych zagadnień związanych z leasingiem w nowym roku.



Podejmujmy racjonalne decyzje


Specyfiką branży leasingowej jest znaczący wzrost zawieranych umów w ostatnim kwartale roku. Czy wiąże się to z korzystniejszymi ofertami czekającymi na klientów? Niestety nie. Wyjaśnienie tej tajemnicy ma całkowicie racjonalny charakter. Leasing jest bowiem dobrym rozwiązaniem dla firm szukających kosztów podatkowych, aby uniknąć konieczności zapłacenia wysokiego podatku.


Wzrost popytu oznacza też wzrost cen i wbrew pozorom oferty leasingowe nie są w tym okresie wcale takie atrakcyjne. Początek roku z pewnością przynosi świeży powiew zmian także i w ofertach. Pamiętajmy jednak, aby podejmować rozsądne decyzje, porównać kilka ofert i wybrać najkorzystniejszą.



Wszyscy jesteśmy o rok starsi


Wraz z początkiem stycznia 2020 starzeją się wszystkie używane środki trwałe. Tak więc każdemu pojazdowi przybędzie kolejny rok. W leasingu ma to bardzo duże znaczenie. Wiąże się to ze ściśle określonymi procedurami dotyczącymi finansowania przedmiotów używanych.


W przypadku aut osobowych większość firm leasingowych stosuję zasadę, że wiek pojazdu, łącznie z okresem trwania leasingu nie może przekroczyć 8 lat. Co to oznacza w praktyce? Wraz z początkiem 2020 samochody z rocznika 2016 będzie można sfinalizować maksymalnie na 4 lata.



Bez zmian w podatkach


Dobra wiadomość dla wszystkich właścicieli firm zainteresowanych leasingiem jest taka, że wraz z nadejściem 2020 nie wchodzą w życie żadne zmiany bezpośrednio lub pośrednio wpływające na zasady leasingu. Pozytywne lub negatywne ustalenia nie będą ani zachęcać, ani zniechęcać do podjęcia szybkiej, bądź odłożonej w czasie decyzji.


Wszystkie zasady dotyczące leasingu zarówno samochodów osobowych jak i dostawczych nie ulegają zmianie. Wciąż stosujemy te same odliczenia podatkowe. Tak samo rozliczamy podatek PIT/CIT i VAT.



Auto z kratką? Jeszcze nie teraz


Polski rząd nie zapomniał o samochodach z tzw. kratką z tyłu. Niestety… Na początku 2019 wystąpił do Komisji Europejskiej z wnioskiem o przedłużenie stosowania derogacji. Brzmi dość skomplikowanie, ale oznacza jedno. Utrzymane zostaną obecne zasady odliczenia VAT od samochodów osobowych. Jak będzie w kolejnych latach? Czas i ustawa pokażą.



Najważniejsze ustalenia


Na zakończenie warto przypomnieć najważniejsze ustalenia dotyczących podatków i związanych z nim limitów kwotowych. Biorąc w leasing operacyjny samochód, który kosztuje poniżej 150 tys. zł (z silnikiem spalinowym lub hybrydą) lub 225 tys. zł (elektryczny), to w koszty można wrzucać całość opłat związanych z leasingiem.


Jeśli decydujemy się na droższe auto niż podany wcześniej limit, to kosztem uzyskania przychodu będzie ta część raty, która proporcjonalnie do ceny samochodu nie przekracza 150 tys. zł (225 tys. zł, jeśli auto jest elektryczne). *

Wybierając leasing w 2020 powinniśmy się kierować cechami ofert. Zwróćmy uwagę nie tylko na wielkość miesięcznej raty, ale także na dodatkowe usługi zawarte w umowie. To właśnie one powinny przesądzać o naszym wyborze. Starajmy się jak najlepiej dostosować je do potrzeb firmy. Dzięki temu możemy zyskać wiele przy codziennej eksploatacji, wymianie opon, czy prostych naprawach.



#Leasing #Flota #FlotaPojazdów #Leasing2020 #LeasingPojazdów #LeasingSamochodów #LeasingowanieSamochodu

1,331 wyświetlenia

© 2019 Athlon Car Lease              #SztukaUżytkowania #SztukaKupowania #FirmaNaWysokichObrotach

  • Athlon Car Lease on Facebook
  • Athlon Car Lease on YouTube
  • Athlon Car Lease on Linkedin

Wszystkie porady mają charakter jedynie informacyjny. Ich skuteczność zależy od sposobu ich przeprowadzenia i interpretacji. W kwestiach podatkowych zawsze należy kierować się oficjalnymi interpretacjami właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego.