EKO-nomika firmowego recyklingu


Poznaj 5 prostych sposobów na zachęcenie pracowników do recyklingu.


Mówi się, że przyzwyczajenie to nasza druga natura. Często nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele codziennych, na pozór błahych czynności negatywnie wpływa na środowisko. Dokładnie tak samo dzieje się w pracy. Warto walczyć z błędnym myśleniem, że nie ma potrzeby szanowania firmowego wyposażenia, które przecież nie należy do pracowników. Właśnie dlatego, tak ważne jest wprowadzenie prostych zasad znacząco wpływających na poprawę naszego wspólnego środowiska. Nie wymagają one wielkich poświęceń, a znaczą naprawdę dużo.



Zasada 1. Dobrze ułożona segregacja


Warto wiedzieć, że przedsiębiorca ma obowiązek sporządzania szeregu dokumentów z zakresu ochrony środowiska i prowadzenia pomiarów wielkości emisji, jeśli wymaga tego rodzaj działalności. Próba ominięcia tych przepisów może być źródłem problemów i konsekwencji finansowych. Do głównych obowiązków i wymagań w zakresie ochrony środowiska wobec podmiotów gospodarczych należy ewidencja dotycząca odpadów, opłaty środowiskowe, czy opłaty produktowe.

Po trudach wypełnienia dokumentacji, wstawienie koszy ułatwiających segregowanie będzie czystą przyjemnością. Mówiąc jednak poważniej, większość z nas segreguje odpady w swoim domu, więc także i w biurze nie powinno być z tym problemów. Musimy zapewnić tylko taką możliwość.



Zasada 2. Eko-nawyki zawsze na czasie


Firmy dbające o środowisko są trendy. Jeśli więc zależy Ci na budowaniu pozytywnego wizerunku, warto już teraz zacząć się zmieniać. Zacznij od zwolnienia plastiku, najlepiej ze skutkiem natychmiastowym. Zapomnij o plastikowych kubeczkach czy sztućcach. Jeśli masz taką możliwość, zamontuj filtr na wodę bezpośrednio do kranu. Zapewnisz nieograniczony dostęp do uzdatnianej wody i nie będziesz musiał się martwić dostawami.

Zakup prostego zgniatacza do puszek i plastikowych butelek to bardzo dobry pomysł. Jeśli każdy pracownik będzie z niego korzystał, znacząco obniży to objętość śmieci. Wprowadzenie zasady, że ostatni gasi światło i wyłącza komputery, zmniejszy nie tylko zanieczyszczenie, ale i firmowe rachunki za energię. Inwestycja w energooszczędne żarówki także szybko się zwróci.



Zasada 3. Planowanie nie tylko na papierze


Planowanie recyklingu należy dokładnie przemyśleć. Warto traktować je jako kolejną firmową inwestycję. Żadnej z nich nie wprowadza się od tak, z dnia na dzień i bez żadnego zastanowienia. Duży wpływ będzie miał charakter prowadzenia działalności, bo to on wyznacza elementy, które można modyfikować.

Jednak w każdej firmie można uczulić pracowników, by drukowanie dokumentów było dla nich ostatecznością. Aby im o tym przypominać, warto zmienić stopkę firmowego maila i w niej prosić o odpowiedzialne drukowanie. Jeśli w firmie jest wiele drukarek, warto chociaż w jednej zastosować papier z recyklingu. Ma gorszą jakość, ale nie obciąż tak środowiska.



Zasada 4. Eko w każdym miejscu


Wbrew pozorom firmowa toaleta to idealne miejsce, od którego można zacząć ekologiczne zmiany. Na początek papier… Jeśli sądzisz, że ten z odzysku będzie szorstki, to jesteś w błędzie. Jedyną różnicą jest kolor. Wybierz dozowniki z regulacją ilości wyciskanego mydła. Zamiast papierowych ręczników wprowadź elektryczną suszarkę. Te kilka zmian z pewnością przyniesie pozytywny efekt.

Kupując meble do biura także pamiętajmy o środowisku. Wybierzmy takie, które produkowane są z odnawialnych źródeł. Nasza decyzja może dać im drugie życie i za jakiś czas znów będą mogły pojawić się w kolejnej ekologicznej firmie.



Zasada 5. Uświadamianie nie wymaganie


Pamiętajmy, że pracując z ludźmi nie można od nich wymagać, aby zmienili się z dnia na dzień. Należy zatem najpierw uświadamiać. Kiedy zrozumiemy, jakie skutki powoduje nasze zachowanie, wówczas łatwiej przychodzi nam jego zmiana. Pamiętajmy, że poprawa środowiska jest nie tylko dla nas. Korzysta z niej każdy. Nasi bliscy i znajomi. Będą także korzystać nasze dzieci, wnuki i kolejne pokolenia. Oby jak najdłużej!


#EkoFirma #RecyklingWFirmie #EkoNawykiWFirmie #Porady

0 wyświetlenia

© 2019 Athlon Car Lease              #SztukaUżytkowania #SztukaKupowania #FirmaNaWysokichObrotach

  • Athlon Car Lease on Facebook
  • Athlon Car Lease on YouTube
  • Athlon Car Lease on Linkedin

Wszystkie porady mają charakter jedynie informacyjny. Ich skuteczność zależy od sposobu ich przeprowadzenia i interpretacji. W kwestiach podatkowych zawsze należy kierować się oficjalnymi interpretacjami właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego.